• Międzynarodowy Projekt eTwinning – STEAM from past to present

        • W roku szkolnym 2023 / 2024 uczniowie klasy 5a biorą udział w międzynarodowym projekcie eTwinnng „Steam od przeszłości do teraźniejszości”. Założycielami projektu są szkoła w Turcji ÇORUM YATILI BÖLGE ORTAOKULU oraz Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Mętowie. Wśród szkół partnerskich znalazły się 5 szkół z Turcji oraz 2 szkoły z Azerbejdżanu.


          Szkoły na mapie: https://www.pictramap.com/app/view?p=6867fa

          Cele projektu:
           wykonanie projektu ekologicznej szkoły na księżycu;
           współpraca uczniów z Polski, Turcji i Azerbejdżanu;
           poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie STEAM (science – przyroda, technology –
          technika, engineering – inżynieria, art – plastyka, maths – matematyka);
           doskonalenie umiejętności komunikacyjnych z języka angielskiego;
           poznanie nowych narzędzi i aplikacji internetowych.


          Nauczyciele biorący udział w projekcie: Ewelina Halicka - Małolepsza, Małgorzata Wojtyła-Drwal, Iwona Skórska

        • SPOTKANIE UCZNIÓW


        • 8 grudnia odbyło się spotkanie online uczniów ze szkół partnerskich. Mogliśmy zobaczyć na własne oczy uczniów i nauczycieli biorących udział w przedsięwzięciu. Nasi uczniowie przedstawili się koleżankom i kolegom z zagranicy w języku angielskim. Spotkaniu towarzyszyło wiele emocji. Uczestnicy byli podekscytowani, niektórzy zawstydzeni ale również dumni, że udało im się powiedzieć to, co sobie zaplanowali. Nie spodziewaliśmy się zobaczyć aż tak wielu uczniów. Wszyscy byli bardzo zadowoleni.

        • LOGO PROJEKTU

        • Uczestnicy projektu mieli za zadanie zaprojektować jak najpiękniejsze logo. Wykorzystali w tym celu internetową platformę do projektowania graficznego Canva. Większość z nich korzystała z tego narzędzia po raz pierwszy. Wszystkie projekty były wykonane starannie, uczniowie wykazali się kreatywnością i zaangażowaniem. Następnie w głosowaniu wybrano najpiękniejszy projekt przygotowany przez Milenę K. Praca wzięła udział w głosowaniu ogólnym wszystkich szkół i zajęła I miejsce, a tym samym została LOGO PROJEKTU.

        • PLAKAT PROMUJĄCY PROJEKT

        • Kolejnym zadaniem uczniów było wykonanie plakatu promującego projekt. Podobnie jak logo, plakaty zostały zaprojektowane za pomocą narzędzia Canva. Uczniowie czuli się już pewniej pracując na tej platformie, gdyż przygotowując logo nabrali doświadczenia. Zaprojektowane plakaty były kolorowe i pomysłowe, a praca nad nimi sprawiła dzieciom frajdę. Wśród wszystkich plakatów jeden zrobił na uczniach największe wrażenie – był to plakat Asi G. W głosowaniu ogólnym zwyciężył plakat przygotowany przez ucznia ze szkoły partnerskiej.

        • AWATARY


        • Aby się lepiej poznać, każdy uczeń zaprojektował swojego awatara. Dzięki temu zadaniu uczestnicy projektu poznali nową aplikację Bitmoji, w której stworzyli swoje sobowtóry. Aby jak najdokładniej przedstawić siebie musieli wybrać budowę ciała, twarz, oczy – ich kształt i kolor, włosy, ubiór itp. Wykreowane awatary okazały się bardzo podobne do swoich właścicieli. Gotowe projekty zostały ożywione za pomocą aplikacji Chatterpix Kids. Dzięki jej użyciu awatary przemówiły głosami uczniów i przedstawiły się w języku angielskim kolegom i koleżankom z zagranicy.

        • KARAWANSERAJ – CO TO TAKIEGO?

        •  

          Realizując zadanie uczestnicy projektu dowiedzieli się o karawanserajach – domach zajezdnych dla karawan budowanych w krajach arabskich, Persji i Azji Środkowej. Poznali ich architekturę i zastosowania na podstawie filmów i artykułów w Internecie. Następnie uczniowie ułożyli interaktywne puzzle przedstawiające jedną z najbardziej znanych takich budowli – karawanseraj Sultanhi. Zrobili to zaledwie w 10 minut:)

          Caravanserai puzzle Poland - film

          I TY MOŻESZ ZOSTAĆ ARCHITEKTEM!

          Kolejne zadanie projektowe pozwoliło jego uczestnikom uwierzyć, że mogą zostać architektami i budowniczymi własnego karawanseraja. Uczniowie podzielili się na trzy grupy, z których każda wykonała swój własny model budowli. Wykorzystano materiały takie jak tektura, glina, ciasto, piasek, sznurek, plastik i wiele innych. Młodzi architekci starali się bazować na poznanych schematach, jednak dzięki ich kreatywności i wyobraźni każdy projekt jest jedyny w swoim rodzaju. Ta praca wymagała niebywałej precyzji – niektóre elementy są maleńkie, lecz idealnie dopasowane do całości. Po zakończeniu pracy artystycznej uczniowie odkrywali, jak nazywają się poszczególne elementy karawanseraja w języku angielskim. Te nazwy zostały przez nich zamieszczone na przygotowanych modelach. Teraz bez problemu mogą udać się na zwiedzanie prawdziwego karawanseraja w Turcji, Iranie lub innej części świata:)

          MOJA EKOLOGICZNA SZKOŁA NA KSIĘŻYCU

          Uczestnicy projektu otrzymali zadanie zaprojektowania szkoły na księżycu. Podczas realizacji zadania nie musieli wzorować się na budowlach, które już istnieją. Mogli puścić wodze swojej wyobraźni. Grupa piątoklasistów stworzyła projekt a następnie wybudowała model z ekologicznych materiałów. Projekt budynku, który nasi uczniowie stworzyli trochę przypomina naszą szkołę, z zegarem na górze, dużym boiskiem i bieżną. Różni się tylko wymarzonym basenem. Można więc wyciągnąć wniosek, iż nasi uczniowie lubią naszą szkołę i nie chcieliby mieć innej, nawet na Księżycu:)