• Matematyka z grą

        (Math with games)

        Plan

        ·      spotkanie wprowadzające nauczyciela Data -6-10 marca
        ·       spotkanie wprowadzające studentów

         

        ·       data rejestracji studentów na twinspace

         

        ·       Wypełnienie dokumentów zgody rodziców
        Data   13-17 marca
        ·       uczeń - nauczyciel data pretestu

         

        ·       dodawanie promocji nauczyciel - uczeń - szkoła do stron twinspace

         

        ·       WYBÓR LOGO PROJEKTU
        Data   13-17 marca
        ·       Rekomendacje gier uczniów i wybrane gry na forum twinspace
        Data   27-31 marca
        ·       granie w wybrane gry
        Data   kwiecień - maj
        ·       porównanie z ostatnimi badaniami i pierwszymi wynikami badań

         

         

         

        ·       stworzenie produktu finalnego

        Data   czerwiec

         


         

         

        Nauczyciele biorący udział w projekcie:
        Iwona Skórska, Ewelina Halicka - Małolepsza, Barbara Ufnal - Budzyła

      • PROJECT PROMOTIONAL VIDEO

        WIDEO PROMOCYJNE PROJEKTU

        https://www.youtube.com/watch?v=4CReLgpOyAc

         

        • Spotkania Uczniów (STUDENT MEETİNGS)

          • Spotkanie organizacyjne uczniów

          •  

            Nasza szkoła bierze udział w projekcie eTwininng pt. "Math with games". Celem projektu jest doskonalenie naszych uczniów w projektowaniu gier matematycznych oraz zwiększenie pozytywnego nastawienia na uczenie się i zgłębianie tajemnic matematyki. Projekt będzie trwał od marca do czerwca.

            14 marca odbyło się spotkanie online ze szkołami z Turcji. Wszyscy z niecierpliwością i z zaciekawieniem czekaliśmy na połączenie z Turcją. Zadaniem każdego ucznia było przedstawienie się w języku angielskim. Pomimo stresu, jaki im towarzyszył, wszyscy zaprezentowali się bardzo ładnie. Wszyscy byli bardzo przejęci i zadowoleni ze spotkania. Następny etap naszego projektu to stworzenie logo  i projektowanie gier matematycznych.

            Szkoły, które biorą udział w projekcie.

            Zdjęcia

          • Logo projektu

          • Kolejnym etapem było zaprojektowanie logo projektu. Uczniowie wykonali swoje prace w Canvie. Podeszli do tego zadania z dużym zaangażowaniem. Następnie należało wybrać najlepsze logo w naszej szkole. Na podstawie ankiety nasi uczniowie wybrali logo Agaty K. z klasy 5b (zdjęcie obok).

            Głosowanie było podzielone na dwa etapy. Pierwszy etap odbywał się wśród uczniów danej szkoły. W drugim etapie głosowania brali udział już wszyscy uczestnicy projektu i mogli wybierać wśród nastęujących logo:

            Pierwsze miejsce: 

      • GRA, ZABAWA I NAUKA JEDNOCZEŚNIE

          • THIRD GAME - MAKS 'S GAME - BİNGO GAME - COMMON GAME

          • Gra „ BINGO ”.

            Potrzebujesz: zestaw kart zadań matematycznych, plansze Bingo dla każdego gracza

            1 . W grze może wziąć udział dowolna liczba uczniów.

            2 . Jest jeden lider, który prowadzi grę.

            3 . Każdy gracz otrzymuje gotową planszę bingo. Kursanci mogą samodzielnie przygotować plansze bingo (5 x 5 lub 4 x 4). Na każdej planszy Bingo znajdują się różne liczby od 1 do 100.

            4 . Lider ma ustawione karty zadań matematycznych. Wybiera jedną kartę z zestawu. Gracze wykonują zadanie indywidualnie. Jeśli rozwiązaniem zadania jest liczba z planszy Bingo, uczeń musi ją zakreślić. I tak gra toczy się dalej: lider wybiera kolejne zadania, a gracze je rozwiązują.

            5 . Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza zakreśli wszystkie liczby w rzędzie lub kolumnie.

               Pytania do tej gry zostały przygotowane         wspólnie przez szkoły partnerskie.
            Link do fazy przygotowania pytania znajduje się poniżej.

             

             

            BINGO” Game

            You need: the math tasks cards set, the Bingo boards for each player

            1. Any number of students can participate in the game.

            2. There is one leader who runs the game.

            3. Each player receives a ready-made bingo board. Students can prepare the bingo boards on their own ( 5 x 5 or 4 x 4). There are different numbers on each Bingo board between 1 and 100.

            4. The leader has math tasks cards set. He / she chooses one card from the set. The players do the task individually. If the solution of the task is the number from the Bingo board, the student has to circle it. And so the game goes on: the leader chooses the next tasks and the players solve them.

            5. The winner is the first person who circled all the numbers in a row or a column.

               The questions of this game have been prepared        jointly by the partner schools.
            The link for the question preparation phase is below.
        • Wspólny produkt (Common product)

        • Logo naszego projektu zostało namalowane przez 7 szkół partnerskich.
           Our project logo was painted by 7 partner schools.

           

           

      • Prezentacja podsumowująca projekt

        https://www.emaze.com/@ALOTTZTLR/math-with-games

        Efekty 

        -uczniowie nabrali pewności siebie w praktycznym posługiwaniu się językiem angielskim, a dzięki temu ich motywacja do nauki tego przedmiotu wzrosła;

        - kształtowali postawy prospołeczne poprzez współpracę i wzajemną pomoc,

        - uczniowie czerpali radość z nauki dzięki wykorzystaniu gier matematycznych na lekcjach,

        - uczniowie mieli wpływ na proces nauczania, gdyż sami byli twórcami pomocy naukowych,

        - uczniowie poznali nowe narzędzia i aplikacje internetowe,

        - nauczyciele zyskali nowe pomoce do wykorzystania w pracy z uczniami oraz doświadczenie w realizacji projektu międzynarodowego, a przede wszystkim współpracy z kolegami z innych krajów,

        - szkoła rozwija się dzięki realizacji międzynarodowego projektu, 

        - uczniowie nabrali pewności siebie i wzrosła ich aktywność na lekcjach matematyki,

        - Uczniowie przestali postrzegać matematykę jako naukę trudną i niedostępną – większość uczniów nie postrzega matematyki jako nauki trudnej. Wśród opinii wyrażanej przez uczniów pojawia się często stwierdzenie, że matematyka nie jest trudna, gdy ma się solidne podstawy. Zauważyli też, że matematyki można uczyć się przez zabawę,

        - Uczniowie podnieśli swoje umiejętności matematyczne. Systematyczne uczestnictwo w projekcie umożliwiło utrwalenie umiejętności rachunków pamięciowych oraz opanowanie liczenia pisemnego, opanowanie działań na ułamkach dziesiętnych.